środa, 29 października 2014

choroby weryfikują poglądy

Przeanalizowałem niedzielną tracklistę z Nawiedzonego Studia i muszę przyznać, że Maciek Madejski zagrał Państwu mnóstwo świetnej muzyki. Oczywiście nie wszystko znam, bo np. nazwy Leb i Sol czy Trio Dag, są mi obce. Niemniej, Maciek umie wyszukiwać na Bałkanach (i nie tylko) skarby i chwała mu za to. Szkoda tylko, że nie mogłem przynajmniej w łóżku posłuchać Nawiedzonego Studia, zresztą przez całą niedzielę dogorywałem w półprzytomności. Przez całą niedzielę, poniedziałek i aż do wtorku wieczorem, nie zjadłem dosłownie niczego !!! To mój życiowy rekord. Jedynie pobity może zostać po mym zejściu.
Jak żonka podała mi dzisiaj jakiś biedny, lekki i nieprzyprawiony rosołek, to ten smakował mi niczym delicje spod batuty Ramsaya Gordona. Dosłownie poczułem jak wszystko we mnie wlatuje niczym wydobywający się gruz przez takie tuby na budowie. Ten sam hałas i wodospad kurzu. Co za uczucie. Pierwsza szklanka Pepsi po trzech dniach wlała we mnie mnóstwo energii, a i przepędziła demony.
Pochorować jednak trzeba, bowiem wówczas dowiadujemy się kto jest nam przyjazny, a kto zaciska kciuki w drugą stronę. To dobry życiowy test. A raczej chrzest. I każdy powinien go przejść, przynajmniej raz na jakiś czas, by zweryfikować poglądy na rzeczywistość.
Dzisiaj ktoś pięknie powiedział, że kolega to ktoś bliski, lecz obojętny, z kolei - znajomy - to tylko znajomy, a reszta - to albo przyjaciele, albo wrogowie - a tych to już sami musimy rozpoznać.
Tak z innej beczki, bo nie napisałem wcześniej, bardzo poruszyła mnie smutna historia rodziny Kmiecików z Katowic. W wybuchu gazu w ich kamienicy zginął wspaniały reporter TVN - Dariusz Kmiecik, którego ceniłem i lubiłem, ponadto jego żona i zarazem dziennikarka TVP Katowice - Brygida Frosztęga-Kmiecik oraz ich 2-letni synek Remigiusz. Akurat na nich przypadło. Los tak
chciał i zabrał tych ambitnych, młodych i szczęśliwych ludzi za jednym przecięciem linii. Dziś odbył się ich pogrzeb. Sporo o tym wszystkim myślałem i chętnie bym się za nich pomodlił, gdybym tylko potrafił i miał do kogo. I oczywiście zdaję sobie sprawę, że takich tragedii jest cała masa, to jednak kiepski argument by pozostać zobojętniałym.



Andrzej Masłowski


RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - także w internecie !!! - www.afera.com.pl

"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00

(4 godziny na żywo!!!)

===============================

"BLOG NAWIEDZONEGO"
oraz
"BLOG TYLKO O PŁYTACH CD i LP