czwartek, 27 listopada 2014

zmarł Stanisław Mikulski

Dzisiaj zmarł Stanisław Mikulski. Bardzo go lubiłem. Najbardziej za to co wszyscy, czyli za rolę Hansa Klossa (vide Janka i J 23) w "Stawce większej niż życie". To zresztą w ogóle jeden z seriali wszech czasów, a sama kreacja Stanisława Mikulskiego po prostu obłędna. Co prawda, dla samego aktora rola ta okazała się przekleństwem na całe życie, ale ja właśnie za nią go pokochałem.
W ogóle lubiłem Stanisława Mikulskiego na ekranie, choć później widywałem go już tylko epizodycznie, bowiem tylko tak bywał obsadzany. Ale za postać "Wujek Dobra Rada" przypiąłbym mu order uśmiechu.
W latach 1992-94 często odwiedzałem Warszawę. Średnio co półtora/dwa tygodnie. Szybko załatwiałem swoje sprawy, a później włóczyłem się po mieście w oczekiwaniu na późnopopołudniowy pociąg. I tak, pewnego razu będąc w ścisłym Centrum na wysokości Rotundy, wychodząc spod podziemnego przejścia, niemal nie zderzyłem się czołowo z Hansem Klossem. Elegancko przyodzianym w jasny i niegruby płaszcz. Spojrzałem mu w oczy, lecz zabrakło odwagi i czasu, by ukłonić się nisko. Już drugiej takiej szansy mieć nie będę, tak więc zachowam aktora w swej pamięci oraz w filmowych kadrach.
A jeszcze nie tak dawno temu widziałem jak w jakimś telewizyjnym programie współcześni Kloss i Bruner wspominali czasy "Stawki", anonsując pewne wydawnictwo książkowe. Ach....
Aktor zmarł w wieku 85 lat.











Andrzej Masłowski


RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - także w internecie !!! - www.afera.com.pl

"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00

(4 godziny na żywo!!!)

===============================

"BLOG NAWIEDZONEGO"
oraz
"BLOG TYLKO O PŁYTACH CD i LP