środa, 25 lutego 2015

SBB zagrali w Eskulap - Poznań, wtorek 24.02.2015

Wstyd się przyznać, ale dopiero dzisiaj po raz pierwszy byłem na koncercie SBB. W latach 80-tych miałem przyjemność uczestniczyć w solowym występie Józefa Skrzeka w kinie "Słońce", a w ubiegłym roku w klubie "Blue Note" zagościłem na Anthimosie Apostolisie. I oba te koncerty były od siebie bardzo różne. Ten dzisiejszy - jeszcze inny. Mało tego, kompletnie się takiego nie spodziewałem. Pomimo, iż nawet muzycy zagrali moje ulubione "Memento z Banalnym Tryptykiem". Fakt, zupełnie inaczej od tego albumowego - sprzed trzech i pół dekady, a i krócej zarazem.
Muzycy rozwijali skrzydła, gdy wpadali w wir improwizacji. Dobrze, że Józef Skrzek w pewnej chwili odstawił bas i zajął się klawiszami, od razu zrobiło się należycie. Skoro mowa o improwizacjach przyznam, że długie perkusyjne solo Jerzego Piotrowskiego mogło być smaczkiem dzisiejszego wieczoru. No, może nie do końca solo, gdyż mocno wspomagane przez drugą perkusję Anthimosa Apostolisa.
SBB nie grają łatwej muzyki. Choć na płytach, ta wydaje się bardziej przystępna, na żywo jednak rządzi się nieco innymi prawami. Jest w niej więcej swobody i brak czasowego ograniczenia. Człowiek po takim koncercie zaczyna rozumieć dlaczego Wojciech Mann nie widział grupy w swojej "Szansie Na Sukces".
Dobrze, że powrócili w najmocniejszym, a i zarazem pierwszym składzie. Miło ich było ujrzeć wszystkich na jednej scenie.
To było grubo ponad półtorej godziny bardzo różnorakiego grania. Zawsze rockowego, tyle że o odcieniach bluesa, jazzu, fusion, improwizacji, no i jeszcze czegoś tam.... Na pewno nikt nie wyszedł rozczarowany, nawet jeśli każdego z nas zaskoczył brak bisu i "zeromówność" Józefa Skrzeka. Według mnie, to był cichy i piękny hołd dla jego niedawno zmarłego brata.
Cieszę się, że mogłem w tym uczestniczyć. Dziękuję.






Andrzej Masłowski


RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - także w internecie !!! - www.afera.com.pl

"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00

(4 godziny na żywo!!!)
 
===============================

"BLOG NAWIEDZONEGO"
oraz
"BLOG TYLKO O PŁYTACH CD i LP