wtorek, 21 kwietnia 2015

ciepło

Nareszcie ciepło. Po miesiącu, od tej wiosny, co nadzieje robi w kalendarzu. Pocieszające, że teraz ma już tak pozostać. Oby.
Podobno bilety na jesienny koncert Joe Bonamassy w Arenie, idą jak ciepłe bułeczki. Pomyśleć tylko, że w 2008 roku, byłem na jego występie w szczuplutkim Blue Note. Dla czterystu z górą osób. Nie był jeszcze taką gwiazdą. Był tylko znany, lecz prawdziwa popularność nadeszła chwilę później. Miałem szczęście widzieć go z bliska. Bo w Blue Note, nawet gdy się stoi na końcu sali, to i tak dobrze widać. To plus tego klubu i tego typu koncertów.
Na progresywnym festiwalu w Inowrocławiu w tym roku główną gwiazdą będzie Fish. Poza nim, pojawi jeszcze kilka mniejszych gwiazd, w tym kilka z Polski. Mnie zainteresował Tim Bowness z No Man. Lubię jego głos. Dobrze na mnie działa, jest taki melancholijny, kojący, niespieszny, oniryczno-rozmarzony. Nie pasujący do dzisiejszych czasów i może właśnie dlatego jest tak trafną alternatywą.
Wracając do Fisha, widziałem go na żywo już ponad dziesięć razy, więc chętnie na kilka lat odsapnę, niemniej ten koncert może być wyjątkowy - z racji 30-lecia Marillionowskiego "Misplaced Childhood". Podobno maestro Ryba wyłoży to w całości. I jeśli on sam niczego nie przegada, to kto wie....
Moimi dwoma marzeniami na dziś, są dwa majowe warszawskie koncerty: Lynyrd Skynyrd oraz Def Leppard. Co prawda, nie mam na nie szans, ale pomarzyć wolno. I to za darmo. Poza tym, na szczęście nie jestem aż tak "koncertowy" jak inni. Lubię te wygłupy, ale krwi przelewać nie muszę. Jestem z tych, co zamykają oczy i słuchają. Tak jest najlepiej. Mam tak od zawsze, dlatego nie cierpię, gdy największe gwiazdy wymykają się z rąk. Koniec końców, wszystkich trzymam na płytach, na wyciągnięcie dłoni.
Spodobali się Państwu Handful Of Snowdrops. To cieszy. Pogram ich jeszcze nieco. Koniecznie numer "Wreckage" - kapitalny.
Za Slowdive też sypnęło płatkami róż. Za wszystko pozostałe już jakby oszczędniej. I dobrze, nie zmieniajmy przyzwyczajeń.
Niech ta wiosna już pozostanie...., na długo....



Andrzej Masłowski


Radio "AFERA" 98,6 FM (Poznań)  - www.afera.com.pl

"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00