środa, 16 września 2015

Zmarł gitarzysta Reo Speedwagon, GARY RICHRATH, do tego nachodzący koncert RPWL, plus akcent japoński....

W niedzielę 13 września 2015 r. zmarł Gary Richrath - gitarzysta amerykańskiej grupy Reo Speedwagon. Grupy, którą bardzo lubię. Trochę mi głupio, że wiedząc o śmierci Gary'ego niemal od samego początku, dopiero teraz o tym wspominam, ale naprawdę nie wiedziałem, co napisać. Z jednej strony; muzyk z bezcennego mi zespołu, przy okazji znaczący jego kompozytor, a nawet okazjonalny wokalista (głównym od prawie zawsze jest Kevin Cronin - wyjątkiem początki zespołu), a z drugiej zaś; sprawny muzyk, nigdy nie mający ambicji wirtuozerskich. Choć podkreślam - naprawdę klasowy gitarzysta! Na oficjalnym facebookowym profilu złożyłem kondolencje, jak i na kilku innych, związanych pośrednio z Richrathem. Ale to zbyt mało, dlatego w niedzielę na pewno sięgnę do okresu lat 70/80-tych, w którym to Richrath był muzykiem REO.
To przecież On skomponował genialną piosenkę "Take It On The Run" - do bestsellerowego albumu "Hi Infidelity" (1980). Ponadto również jest sprawcą innej fantastycznej piosenki, w postaci "Only The Stron Survive" - znanej z bardzo fajnej płyty "Nine Lives" (1979) . Może nie aż tak popularnej, co wcześniej wspomniana "Hi Infidelity", ale.... Te i jeszcze kilka innych piosenek jego autorstwa, zagram w najbliższym Nawiedzonym Studio.
Artysta przeżył niespełna 66 lat.
Dzięki Ci Gary za wiele pięknych nut, a teraz brnij do świata lepszego....

Z innej beczki.... Do Polski powróciła po rocznym pobycie w Japonii, nasza Słuchaczka Pani Agnieszka. I proszę sobie wyobrazić, że przywiozła mi w podarunku trzy płyty. Wykonawców dotąd mi nieznanych, z czego się szczególnie jakoś cieszę. Pragnę w tym miejscu pięknie Pani Agnieszce podziękować !!! Mam zamiar, w którymś z kolejnych programów, wyemitować co nieco...

Chciałbym jeszcze przypomnieć Państwu o jutrzejszym koncercie grupy RPWL. Będzie dźwięk quadro, będą wizualizacje, a przede wszystkim w repertuarze Niemców pojawią się tylko i wyłącznie kompozycje grupy Pink Floyd. Choć tego do końca też nie wiadomo, bowiem Yogi Lang i jego koledzy, szykują jakąś niespodziankę. Dwie, a może i nawet dwie i pół godziny grania - warto ! Przedstawienie odbędzie się w Centrum Kultury I Bibliotece Publicznej w Suchym Lesie, przy ulicy Szkolnej.
To tyle ode mnie na dzisiaj.
Z szacunkiem....



Andrzej Masłowski


RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - 

 www.afera.com.pl

"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00



"... dla tych, którzy wiedzą, co w muzyce najpiękniejsze"




GARY RICHRATH w 1982 roku