niedziela, 15 maja 2016

czarne słońce narodu


Ukazała się nowa płyta Big Cyc "Czarne Słońce Narodu".
Antyrządowa, ...... Mocna i dosadna. 
Na co dzień nie kupuję polskiego rocka niemal w ogóle, ponieważ w 99% trudno go słuchać. A i tutaj muzyka osadzona w punkowych korzeniach daleka od moich upodobań, jednak w zetknięciu z bardzo udaną warstwą liryczną kopie należycie. 
Weźmy choćby "Hejtomania":
"Opluć, szargać, upokorzyć, wywlec śmieci, podpierdolić,
skrzywdzić, zelżyć, zmieszać z błotem,
ja i moja banda trolli.
Zranić, szydzić i znieważyć
wypruć brudy
ciężko zgnoić
Jaskiniowi i bagienni
Ja i moja banda trolli"

Dżej Dżej, Skiba i spółka nie oszczędzili hejterów. Jednak na całej płycie po łbie dostało się przede wszystkim Kaczyńskiemu, Ziobrze, Rydzykowi, Macierewiczowi i reszcie kolesi.



"....mamy prawo do prawa, Państwo to nie zabawa,
choć na czele stoi świrus i czub,
nie poniżać dla sportu ludzi gorszego sortu
demokracji do trumny, to gwóźdź.....
......refren: Płoną opony! Jestem wkurwiony!.... "
(z piosenki "Płoną Opony")

"... Antek z całym światem walczy
już mu Rosja nie wystarczy,
on napadnie dziś na Szwecję
złupi Madryt kopnie Grecję,
zrobi przewrót w Ameryce
piekło czystek w Kostaryce,
aż mu Pan Bóg powie w niebie: "ty napadnij sam na siebie....
.....refren: Antoni wzywa do broni, Antoni ojczyznę obroni....."
(z piosenki "Antoni wzywa do broni")


"Gdy ktoś zawłaszcza moją wolność mówię nie!
gdy niszczą to, co kocham, to się czuję źle,
bo "dobra zmiana", to jest polityczny pic,
z obietnic nowomowy nie zostanie nic....
....gdy wódz i partia wdraża swój perfidny plan,
niech mnie nie miesza, ja poradzę sobie sam,
gdy demokrację zgniata nienawiści but,
z wolnego świata w naszą stronę wieje chłód"
(z piosenki "Ja się nie zgadzam")

"Kiedy siedzę za sterami chcę się zmierzyć z absolutem,
zemsta dziś smakuje słodko kiedy wolność jest bankrutem.
Ścigać, węszyć, podsłuchiwać, upokorzyć naszych wrogów,
aby poza jednym słusznym, nie wierzyli w innych bogów...."
(z piosenki "Czarne Słońce")


Optymizm płynie z refrenu piosenki "Twierdza":
"Twierdza, twierdza oblężona twierdza
w twierdzy mieszka bardzo stary król,
twierdza, twierdza oblężona twierdza
wszyscy razem obalimy mur"



Andrzej Masłowski