sobota, 30 lipca 2016

po owocach poznacie

Teściowie po obiedzie zaprosili do ogródka na kawę i ciasto. To nie taki ogródek przydomowy, trzeba trochę podjechać. Warto było. Na świeżym powietrzu słodka kawa ze śmietaną smakuje wybornie. Do tego Żonka kupiła genialne ciasto. Wiem, że nie powinienem. Jak tu zbijać nadwyżki cukru, tyle pokus.
Przypomniałem sobie szczenięce lata, gdy rodzice na siłę ciągnęli na nasz dawny ogródek przy Wilczaku. Trochę się dłużyło, tyle godzin w jednym miejscu, ale zrywanie porzeczek nawet lubiłem. Dzisiaj miałem okazję to sobie przypomnieć. Porzeczki, fasola, papierówki. Szczególnie te ostatnie - dorodne, z taką zielenią wpadającą w żółć. Absolutnie dojrzałe i zapewne słodkie, choć ja jabłek surowych nie jadam od dziecka. Żoneczka zmobilizowała do zrywania obietnicą szarlotki. Robi najlepszą na świecie, na kruchym cienkim cieście, z obowiązkową bitą śmietaną. Zajadam się po ból brzucha. Kto wie, może już jutro.... O ile nie zasiedzimy się nad jeziorem.
Do samochodowego bagażnika dołożyliśmy jeszcze niemały garnuszek pomidorów. Nie wiem, co to za odmiana, ale wszystkie równiutkie, okrąglutkie, jak nieco większe piłeczki pingpongowe. Podobno skóra po nacięciu sama się rozbryzguje. Ciekaw jestem...
Rzuciłem kilka razy okiem i uchem na Papieża Franciszka, którego bardzo szanuję i lubię. Do Kościoła nie wrócę, ale cała ta atmosfera w Krakowie naprawdę urzekająca. Miło oglądać rozentuzjazmowane tłumy ludzi, z których twarzy bije szczerość i dobroć. To inne przeżywanie Boga, niż te u panów Terlikowskiego czy księdza Oko. Jakże przekonujące. Choć przyznam, że tańczące siostry zakonne, to widok równie żałosny, co ja sam pod koniec każdego weseliska.
Piosenka na dziś: Coldplay "Amazing Day". Skoro to taki niezwykły czas, niech będzie i u mnie coś niesamowitego, cudownego. Chris Martin wyznaje: "...w twoich oczach widzę całą drogę mleczną...", a że płyta nosi tytuł "A Head Full Of Dreams", to mozaika sama się układa.
Bierzmy przykład z pięknej postawy i mądrych słów Papy Franciszka. Aż się boję tego piekiełka, gdy tylko odleci.





Andrzej Masłowski

RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - 
www.afera.com.pl

"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00


"... dla tych, którzy wiedzą, co w muzyce najpiękniejsze"