wtorek, 14 lutego 2017

MOYA BRENNAN na koncertach w Polsce 2 i 3 marca 2017 r.

Pragnę polecić Państwa uwadze nadchodzące dwa koncerty Maire Brennan. Pierwszy z nich odbędzie się 2 marca w naszym Poznaniu, drugi zaś 3 marca w Warszawie. Bilety już w sprzedaży. Zachęcam, jeśli ktoś do tej pory nie miał okazji posłuchać wokalistki Clannad na żywo. Ja miałem. Stało się to w Andrzejki 2010 roku w poznańskiej Farze. Cudowny gorący koncert, choć w totalnie zmrożonym kościele. Wówczas w listopadzie ostro przymroziło i śniegiem zasypało.
Mam z tamtego wydarzenia nie tylko muzyczne wspomnienie oraz garść zatrzymanych kadrów w pamięci, ale także plakat Maire z dedykacją. Na tym nie koniec, Maire wyciągnęła do mnie dłoń, spojrzało głęboko w oczy, i rzekła "Merry Christmas". Takich chwil się nie zapomina.
Zajrzałem właśnie do koncertowego zeszytu, lecz niestety, niczego w nim nie zapisałem. Szkoda. Ale ale ale.... przecież w listopadzie 2010 roku już od kilku tygodni prowadziłem bloga. Zaraz zerknę... oooo tak, napisałem krótki tekst - 1 grudnia 2010 r. Dość mierny, ale jednak. Nie umiałem jeszcze redagować, i choć wciąż się uczę, to dzisiaj postarałbym się zrobić to dużo lepiej. Nie zmieniam jednak niczego, nie usuwam, nie koryguję, niech zostanie jak jest. Znak czasów. Każdy kiedyś stawiał pierwsze kroki.
Niedawno Maire odwiedziła Poznań ponownie, z tym, że z zespołem Clannad. Nie byłem. Nie udało się. Niestety koncert odbył się w okresie mojej nie najlepszej kondycji finansowej. Teraz też nie jest lepiej, ale ja już byłem, więc do Auli Uniwersyteckiej namawiam tych, którzy jeszcze nie mieli okazji.
Domyślam się, że Artystka zabierze ze sobą nieco nowych piosenek i cały plecak uznanych, lubianych klasyków.
Właśnie w mym pokoju rozchodzą się nuty z dawno niesłuchanego albumu "Two Horizons". Pięknie tu Marie wyszła na zdjęciu, bo o muzyce nie ma co deliberować - potęga! Tak piszę Maire i Maire, a przecież od dłuższego czasu Maire podpisuje się jako Moya. Zresztą zdaje się właśnie od albumu "Two Horizons", czyli od 2003 roku. Podobno celtyckie Maire fonetycznie należy wymawiać Moya. Stąd ta zmiana. Wielu ludzi, w tym i ja, nie radzili sobie z tym mankamentem. Mimo wszystko jakoś nie lubię zmieniać lubianych przyzwyczajeń, więc z uporem maniaka od lat na Marysię Brennan mawiam "Mari". I niech już tak zostanie.
Poniżej szczegółowy plan polskich koncertów dla trasy "River Of Songs Tour 2017":

Poznań, czwartek 2.III.2017, Aula Uniwersytecka, ul.Wieniawskiego 1, godz.20.00 - bilety 80 / 110 / 140 zł

Warszawa, piątek 3.III.2017, Progresja, Fort Wola 22, godz.20.00 - bilety 100 / 140 zł

Strona Artystki:  www.moyabrennan.com
Na pewno będzie magicznie. TEN głos, TA muzyka... Zachęcam. Brnijcie Państwo po bilety, póki jeszcze są.





Andrzej Masłowski

RADIO AFERA 98,6 FM (Poznań) - 
www.afera.com.pl

"NAWIEDZONE STUDIO",
w każdą niedzielę od godz. 22.00 do 2.00


"... dla tych, którzy wiedzą, co w muzyce najpiękniejsze"